Ens convertim en Ibers i Romans!
Al matí del passat divendres, una sorpresa saguntina esperava els nostres alumnes a la seua arribada al col·legi. Les aules estaven tancades i s'havien convertit en un lloc nou a explorar.
Per crear en ells la necessitat de comprendre perquè esta a Sagunt el "Castell”, qui vivia en ell i quina utilitat tenia el castell i les seues muralles, ens hem convertit en Ibers i Romans. A més hem creat una situació real en la que els nostres alumnes es poden sentir identificats i comprendre millor aquest aprenentatge.
Una vegada ens hem convertit en Ibers (Classe 1ºB) i Romans (Classe 1ºA), hem entrat a l'aula per tal de descobrir el que havia passat. Els nostres alumnes han descobert un gran tresor que de segur no voldràn perdre de vista.
Ens ha arribat a oïts, que els Romans volen el tresor dels Ibers i viceversa, però...que podem fer per evitar-ho i protegir el nostre tresor?
Els xiquets han barallat distintes possibilitats per tal de protegir i resguardar el seu tresor, des de posar taules i cadires al voltant, a fer una cadena humana... Però, aquestes idees no els han convençut, pel que han seguit pensant i d'ells mateixos ha sorgit la iniciativa de crear una muralla amb les caixes de sabates al voltant de l'estimat tresor.
Amb col·laboració de tots i creant l’hàbit en ells, de que pensaren i barallaren totes les possibilitats, han arribat a extraure conclusions tals com, que si feien una muralla de caixes de cartró, els enemics sabrien que es una muralla feble, pel que han decidit pintar-les del color de la pedra, atés que, és el material que segons ells, és el mes dur i el que tenen les muralles reals que han pogut visitar i observar de prop (alguns alumnes han anat amb les seues famílies d’excursió al Castell de Sagunt).
Ara ens toca treballar de valent i protegir el que ens importa, pel que, al llarg d’aquesta setmana viurem aventures i històries entre Ibers i Romans, dos civilitzacions representatives a la història i vida de Sagunt. I amb ajuda, consens, debats i idees dels uns i dels altres trobarem la forma de treballar cooperativament i amb respecte mutu, per tal de gaudir i aprendre el màxim d’aquesta experiència.
Us seguirem contant les pròximes aventures...
19:54
3 anys
,
Búsqueda
,
història
,
Ibers i Romans
,
Investigació
,
monuments
,
Motivación
,
Treball Cooperatiu
0
0 comentarios :
Publicar un comentario
Antes de comentar, queremos contarte un pequeña fábula de Sócrates:
Al margen de que esta historia sea cierta o no, puede hacerte reflexionar sobre las cosas que dices cada día.
Cuentan que un día un conocido se encontró con el filósofo y le dijo:
—Sócrates, ¿sabes lo que acabo de oír acerca de un amigo tuyo?
—Espera un momento —replicó Sócrates—. Antes de continuar me gustaría que pasaras un pequeño test a lo que vas a decir. Lo llamo el triple filtro.
—¿El triple filtro?
—Eso es. Antes de que digas nada sobre mi amigo puede ser una buena idea tomar un momento y filtrar lo que me vas a decir. El primer filtro es el de la verdad. ¿Estás completamente seguro de que lo que me vas a decir es verdad?
—No —respondió el otro—. Solamente acabo de escucharlo…
—Está bien —dijo Sócrates—. Entonces no sabes si es cierto o no. Ahora el segundo filtro, el de la bondad. ¿Es acaso bueno lo que vas a decir sobre mi amigo?
—No, más bien todo lo contrario.
—Así que lo que me vas a decir es malo, y realmente no sabes si es cierto. Bien, todavía queda el filtro de la utilidad. Lo que me vas a contar sobre mi amigo, ¿es útil para mí?
—No, probablemente no.
—Bien —continuó Sócrates—. Desconoces la veracidad de lo que me quieres decir. Además es malo e inútil. ¿Entonces para qué quieres contármelo?
Gracias por tu tiempo y tu comentario veraz, sincero y constructivo.