Proyecto de Comprensión para Educación Infantil

jueves, 3 de marzo de 2016

Cada dia ens sorprenem més!

A l'aula, estem aprenent les costums i característiques del Món Faller....i ens n'hem adonat que... no paren en torreta!! Tenen mil i una celebracións on la pólvora, la música i la vestimenta son imprescindibles.

Primerament, ens hem centrat en conèixer i comprendre la vestimenta d'un/a faller/a tradicional:  d'on ve, perquè es visten així, com són, com s'anomemenen els seus complements, etc. 




Hem anat a una tenda d'Indumentària Valenciana, per tal de comprar les prendes que ens fan falta per vestir els nostres fallers/es.










A l'aula ens han dut uns petards fets a mà. De distints tamanys, colors, dibuixos...hem descobert qué són els peards, com sonen i ens quins moments de Falles d'utilitzen. Mitjançant videos i fotografies que hem vist a la pissara digital de l'aula, hem pogut descobrir com sona un petard a la Despertà, com sonen molts petards a la Mascletà i cóm són els petards de la Nit del Foc.  













Una vegada hem observat i investigat, cal experimentar... i ho hem fet a l'aula, creant la nostra pròpia mascletà. Però no hem pogut escomençar fins que tots no digueren les paraules màgiques: SENYOR PIROTÈCNIC, POT COMENÇAR LA MASCLETÀ! 







0 comentarios :

Publicar un comentario

Antes de comentar, queremos contarte un pequeña fábula de Sócrates:
Al margen de que esta historia sea cierta o no, puede hacerte reflexionar sobre las cosas que dices cada día.

Cuentan que un día un conocido se encontró con el filósofo y le dijo:
—Sócrates, ¿sabes lo que acabo de oír acerca de un amigo tuyo?
—Espera un momento —replicó Sócrates—. Antes de continuar me gustaría que pasaras un pequeño test a lo que vas a decir. Lo llamo el triple filtro.
—¿El triple filtro?
—Eso es. Antes de que digas nada sobre mi amigo puede ser una buena idea tomar un momento y filtrar lo que me vas a decir. El primer filtro es el de la verdad. ¿Estás completamente seguro de que lo que me vas a decir es verdad?
—No —respondió el otro—. Solamente acabo de escucharlo…
—Está bien —dijo Sócrates—. Entonces no sabes si es cierto o no. Ahora el segundo filtro, el de la bondad. ¿Es acaso bueno lo que vas a decir sobre mi amigo?
—No, más bien todo lo contrario.
—Así que lo que me vas a decir es malo, y realmente no sabes si es cierto. Bien, todavía queda el filtro de la utilidad. Lo que me vas a contar sobre mi amigo, ¿es útil para mí?
—No, probablemente no.
—Bien —continuó Sócrates—. Desconoces la veracidad de lo que me quieres decir. Además es malo e inútil. ¿Entonces para qué quieres contármelo?

Gracias por tu tiempo y tu comentario veraz, sincero y constructivo.

Participa en nuestra encuesta on-line

Entradas populares

Visitas

Traducción