Visitem l'Ermita de la Sang.
El lloc més representatiu de la Semana Santa Saguntina.
En 1601 es va començar a construir l'actual ermita de la Sang a uns cent metres de l'antiga Sinagoga Jueva (al c/ Sang Vella) què originalment va ser la primera sede de la Confraría de la Puríssima Sang de Nostre Senyor Jesicrist. Així i tot, l'ermita actual no es consagra com a sede oficial de la Confraría fins al 1753.
L'ermita és una construcció de tipus barroc valencià amb planta de creu llatina.
Del seu interior destaquen les quatre petxines i medallons pintades al fresc què són atribuïdes al pintor José Vergara pertanyent a l'escola valenciana del segle XVIII.
Així com els tretze passos processionals, amb precioses talles i escultures que representen els moments més important de la Passió.
A l'interior de l'ermita també es troba el museu que alberga el patrimoni de la confraria.
Una col·lecció amb un gran valor cultural, hitòric i artístic, sorgida fonamentalment de les donacions particulars: manuscrits , quadres, litografies, llibres, maquetes i indumentaria que formen part del fons museogràfic de la nostra Setmana Santa.
I així pasarem el dia...
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Antes de comentar, queremos contarte un pequeña fábula de Sócrates:
Al margen de que esta historia sea cierta o no, puede hacerte reflexionar sobre las cosas que dices cada día.
Cuentan que un día un conocido se encontró con el filósofo y le dijo:
—Sócrates, ¿sabes lo que acabo de oír acerca de un amigo tuyo?
—Espera un momento —replicó Sócrates—. Antes de continuar me gustaría que pasaras un pequeño test a lo que vas a decir. Lo llamo el triple filtro.
—¿El triple filtro?
—Eso es. Antes de que digas nada sobre mi amigo puede ser una buena idea tomar un momento y filtrar lo que me vas a decir. El primer filtro es el de la verdad. ¿Estás completamente seguro de que lo que me vas a decir es verdad?
—No —respondió el otro—. Solamente acabo de escucharlo…
—Está bien —dijo Sócrates—. Entonces no sabes si es cierto o no. Ahora el segundo filtro, el de la bondad. ¿Es acaso bueno lo que vas a decir sobre mi amigo?
—No, más bien todo lo contrario.
—Así que lo que me vas a decir es malo, y realmente no sabes si es cierto. Bien, todavía queda el filtro de la utilidad. Lo que me vas a contar sobre mi amigo, ¿es útil para mí?
—No, probablemente no.
—Bien —continuó Sócrates—. Desconoces la veracidad de lo que me quieres decir. Además es malo e inútil. ¿Entonces para qué quieres contármelo?
Gracias por tu tiempo y tu comentario veraz, sincero y constructivo.