Benvinguts a la nostra processó...
La processó és un sentiment, no es pot fer a corre-cuita...és per això que hem volgut que els nostres alumnes "comprengueren" el perquè d'aquesta celebració i la seua procedència...aquesta tradició tan arraigada al poble de Sagunt s'ha de conèixer en primera persona per tal d'entendre-la com cal, així que no podiem aprendre d'altra manera que no fos des de dins, és a dir, viure-ho en primera persona, possar-se al lloc d'aquells que la celebren i la representen.
Avuí, hem fet la processó de l'encontre i ací us deixem, una llesca de l'orgullosa actuació dels nostres alumnes, per la naturalessa a l'hora de agafar cadascú el paper que ha volgut, per la forma en que han desfilat, per la il·lussió amb que la gent ens ha rebut al pati del col·legi...
Volem donar les gràcies a les families, que ens ajudàren a fer les vestimentes i complements dels caputxinos, romans i tamborilers...i també a les nostres companyes: Marta, David, Marta, Blanca- creativitat i vestuari, Elodia- costurera, Amparo-diseyadora, Sento-artista, Pascual-coordinador que han deixat les vestimentes dels confrares, tambors, romans, del Nazareno i de la Soletat precioses i perfectes per al moment d'avuí.
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Antes de comentar, queremos contarte un pequeña fábula de Sócrates:
Al margen de que esta historia sea cierta o no, puede hacerte reflexionar sobre las cosas que dices cada día.
Cuentan que un día un conocido se encontró con el filósofo y le dijo:
—Sócrates, ¿sabes lo que acabo de oír acerca de un amigo tuyo?
—Espera un momento —replicó Sócrates—. Antes de continuar me gustaría que pasaras un pequeño test a lo que vas a decir. Lo llamo el triple filtro.
—¿El triple filtro?
—Eso es. Antes de que digas nada sobre mi amigo puede ser una buena idea tomar un momento y filtrar lo que me vas a decir. El primer filtro es el de la verdad. ¿Estás completamente seguro de que lo que me vas a decir es verdad?
—No —respondió el otro—. Solamente acabo de escucharlo…
—Está bien —dijo Sócrates—. Entonces no sabes si es cierto o no. Ahora el segundo filtro, el de la bondad. ¿Es acaso bueno lo que vas a decir sobre mi amigo?
—No, más bien todo lo contrario.
—Así que lo que me vas a decir es malo, y realmente no sabes si es cierto. Bien, todavía queda el filtro de la utilidad. Lo que me vas a contar sobre mi amigo, ¿es útil para mí?
—No, probablemente no.
—Bien —continuó Sócrates—. Desconoces la veracidad de lo que me quieres decir. Además es malo e inútil. ¿Entonces para qué quieres contármelo?
Gracias por tu tiempo y tu comentario veraz, sincero y constructivo.