El nostre hort!
Enguany, tots els components del cicle d'Infantil estem treballant i gaudint del nostre hort.
Les 176 persones del nostre cicle, si volen participar i gaudir del treball cooperatiu i significatiu, necessiten seguir unes pautes:
1º.- Comencem a preparar el terreny de l´hort i el camí d´accés:
- Cal compartir les ferramentes.
- Entre tots hem d´arrencar les brosses, treure les pedres, arrastrar la pinassa, les branques seques... cada cosa al seu lloc.
Tamb
També hem dedicat el nostre esforç per a mantidre net el barranc.
2º. Preparen els seients per a tindre els aplecs... una "lleugera" biga de fusta. Així, tots podem seure per observar, investigar, debatre i aportar visions i idees per a fer eficient el nostre hort.
3º . Abans de plantar, tothom cal que reconega les parts de la planta, el seu nom, alguna de les utilitats que té i el sentit i objectiu de plantar-ne a la terra.
4º. Plantar les distintes llegums que teniem al nostre abast: cebes , alfàbrega , pepinos , tomàques, pebre verd , albergínia...
5º I ara? Ara ens toca cuidar-lo i anar aprenent al ritme quen aquest hort pren forma i creix amb nosaltres!
...amb un poquet de paciencia, trobem com les plantes creixen...
18:03
3 anys
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4 anys
,
5 anys
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Curiositat
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Descobriment
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Espai Natural
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Interés
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Investigació
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normes socials
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tradicions
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Treball Cooperatiu
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Antes de comentar, queremos contarte un pequeña fábula de Sócrates:
Al margen de que esta historia sea cierta o no, puede hacerte reflexionar sobre las cosas que dices cada día.
Cuentan que un día un conocido se encontró con el filósofo y le dijo:
—Sócrates, ¿sabes lo que acabo de oír acerca de un amigo tuyo?
—Espera un momento —replicó Sócrates—. Antes de continuar me gustaría que pasaras un pequeño test a lo que vas a decir. Lo llamo el triple filtro.
—¿El triple filtro?
—Eso es. Antes de que digas nada sobre mi amigo puede ser una buena idea tomar un momento y filtrar lo que me vas a decir. El primer filtro es el de la verdad. ¿Estás completamente seguro de que lo que me vas a decir es verdad?
—No —respondió el otro—. Solamente acabo de escucharlo…
—Está bien —dijo Sócrates—. Entonces no sabes si es cierto o no. Ahora el segundo filtro, el de la bondad. ¿Es acaso bueno lo que vas a decir sobre mi amigo?
—No, más bien todo lo contrario.
—Así que lo que me vas a decir es malo, y realmente no sabes si es cierto. Bien, todavía queda el filtro de la utilidad. Lo que me vas a contar sobre mi amigo, ¿es útil para mí?
—No, probablemente no.
—Bien —continuó Sócrates—. Desconoces la veracidad de lo que me quieres decir. Además es malo e inútil. ¿Entonces para qué quieres contármelo?
Gracias por tu tiempo y tu comentario veraz, sincero y constructivo.